We vinden het belangrijk dat je tijdens je werk als vrijwilliger herkenbaar bent. Als kleding voor jouw soort vrijwilligerswerk nodig is en je hebt dat afgesproken met je mentor, dan ontvang je van ons, vrijwilligerskleding. Door deze kleding ben je herkenbaar als vrijwilliger en is het voor het publiek duidelijk dat je bij Staatsbosbeheer hoort.
Nieuwe kledinglijn
Staatsbosbeheer heeft gekozen voor een geheel vernieuwde kledinglijn voor beroepskrachten en vrijwilligers, met andere stoffen en andere kleuren. In mei 2024 starten we, gefaseerd, met het uitleveren van de nieuwe kleding. Dit neemt enige tijd in beslag en betekent dat de vrijwilligers die in aanmerking komen voor vrijwilligerskleding niet allemaal op hetzelfde moment de kleding ontvangen. Tot die tijd kun je de huidige (oude) kleding blijven dragen. Pas als je de nieuwe kleding ontvangt, verwachten we dat je de oude kleding inlevert.
Basispakket
Je kunt 2 items uit het assortiment kiezen.
- een jack of een fleece
en
- een polo met korte mouw of een polo met lange mouw
Bestellen vrijwilligerskleding
Kom je in aanmerking voor vrijwilligerskleding dan kunnen we dat eenvoudig in ons registratiesysteem terugzien. We beschikken dan over je e-mailadres en geven dat door aan onze kledingleverancier Manfree. Vervolgens krijg je een mail met een inlogcode waarmee je in de webwinkel je bestelling kunt plaatsen. Mocht je na zes weken nog niets ontvangen hebben, meld dit dan bij je mentor. Dan kan er uitgezocht worden waarom de bestelling vertraagd is en wanneer je de kleding wel kan verwachten.
Was en draagvoorschriften
Graag geven we je tips om je kleding goed te dragen en er lang plezier van te hebben. Daarom ontvang je bij je bestelling een flyer met was en draagvoorschriften. Deze kun je hier nog eens bekijken.
Afleveradres
Je kledingpakket wordt door een koeriersdienst afgeleverd op je huisadres. Kun je je pakket niet op je huisadres ontvangen? Dan kun je gebruik maken van de optie om de bezorgtijd of locatie van je bestelling te wijzigen.
Een dag voorafgaand aan de bezorging ontvang je van de koeriersdienst een e-mail met de verwachte bezorgtijd en de betreffende locatie. In deze e-mail lees je hoe je eenvoudig het moment van bezorgen of de locatie van het pakketje kunt wijzigen. Je kunt kiezen uit onderstaande opties.
- Afhalen bij een afleverpunt bij jou in de buurt.
- Een plek aangeven rondom je huis waar de bezorger het pakketje kan achterlaten.
- Afleveren bij de buren.
- Bezorgmoment wijzigen.
Retour sturen van je bestelling
Uiteraard wordt jouw bestelling met de nodige zorgvuldigheid verwerkt. Is er toch iets mis met de kleding dan kun je deze (kosteloos) retour sturen met de retourbon die bij het pakket is ingesloten.
1. Vul de retourbon in en omschrijf wat er mis is met de nieuwe kleding. Bijvoorbeeld verkeerde maat of kapotte naad.
2. Stop de retourbon bij je kledingartikel. Verpak de kleding in dezelfde envelop als waarin je de kleding hebt ontvangen. Of gebruik een stevige envelop/ doos.
3. Plak de envelop/ doos stevig dicht en vermeld het retouradres op de envelop/doos:
Manfree Company Wear
Antwoordnummer 868
1700 WB Heerhugowaard
Inleveren (oude) kleding
Als je stopt met je vrijwilligerswerk dan willen wij de kleding graag terug. Deze gaan we hergebruiken. Wel zo duurzaam. Daarom vragen we je om de kleding schoon en gewassen bij je mentor in te leveren.
Bijzondere situatie in 2024
Omdat we in 2024 starten met een nieuwe kledinglijn ligt het inleveren van de kleding in die periode net even anders. Als je de nieuwe kleding ontvangt, vragen we je om de huidige (oude) kleding in te leveren door deze (kosteloos) te sturen naar:
Staatsbosbeheer
t.a.v. Retour oude vrijwilligerskleding
Antwoordnummer 533
3800 VB Amersfoort
De werkwijze voor het het inleveren van de oude kleding vind je in de bijsluiter van je nieuwe kledingpakket.
Vervanging van kleding
Hoe lang je kleding meegaat, is afhankelijk van het werk dat je doet en hoe vaak je de kleding draagt. Na een bepaalde tijd (gemiddeld 2 jaar) is de kleding aan vervanging toe. Overleg met je mentor hoe je vervangende kleding kunt bestellen.
Klachten over kleding
Het kan zijn dat er iets kapot gaat aan je kleding, bijvoorbeeld een rits die niet (meer) werkt. Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk wat de klacht is en lever het kledingstuk met je omschrijving in bij je mentor.