We vinden het belangrijk dat je tijdens je werk als vrijwilliger herkenbaar bent. Als kleding voor jouw soort vrijwilligerswerk nodig is en je hebt dat afgesproken met je mentor, dan ontvang je van ons, speciale kleding. Door deze kleding ben je herkenbaar als vrijwilliger en is het voor het publiek duidelijk dat je bij Staatsbosbeheer hoort.
Basispakket
Als nieuwe vrijwilliger ontvang je een welkomstpakket met een kledingbestelformulier en een antwoordenveloppe. Het hangt af van het werk dat je voor ons doet of je ook daadwerkelijk in aanmerking komt voor vrijwilligerskleding. Kom je in aanmerking, dan kun je kiezen uit een basispakket dat bestaat uit een jack en een poloshirt. Ook kun je een pet bestellen.
Bestellen vrijwilligerskleding
Op het kledingbestelformulier vul je je gegevens in en geef je aan welke items je wilt bestellen. Je kunt gebruik maken van de maattabel om je maat te bepalen. Daarna stuur je het formulier in de antwoordenveloppe naar Staatsbosbeheer en ontvang je binnen enkele weken je kleding op je huisadres. Als je na zes weken nog niets ontvangen hebt, meld dit dan bij je mentor. Deze zal uitzoeken waarom de bestelling vertraagd is en laten weten wanneer je de kleding wel kan verwachten.
Vervanging van kleding
Hoe lang je kleding meegaat, is afhankelijk van het werk dat je doet en hoe vaak je de kleding draagt. Na een bepaalde tijd (gemiddeld 2 jaar) is de kleding aan vervanging toe. Je kunt dan in overleg met je mentor opnieuw kleding bestellen met het bestelformulier 'Vervangende kleding'. Dit formulier kun je bij je mentor opvragen en laten tekenen. Je mentor zorgt ervoor dat je bestelling wordt doorgevoerd.
Retourneren bestelling
Uiteraard word je bestelling met de nodige zorgvuldigheid verwerkt. Toch kan het voorkomen dat je de kleding moet terugsturen omdat de kleding niet past, er een productiefout in zit of de kleding beschadigd is. Je kunt hiervoor een mail sturen naar adama@business-kleding.nl. Je ontvangt dan via de mail een retourlabel die je kunt gebruiken voor je retourzending.
Klachten over kleding
Het kan zijn dat er iets kapot gaat aan je kleding, zoals bijvoorbeeld een rits die niet (meer) werkt. Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk wat de klacht is en lever het kledingstuk met je omschrijving in bij je mentor.
Inleveren kleding
Als je stopt met je vrijwilligerswerk dan willen wij de kleding terug en gaan het hergebruiken. Wel zo duurzaam. Daarom vragen we je om de kleding schoon en gewassen bij je mentor in te leveren.